Welcome to Chełmża's Municipality site
Mayor of Chełmża Mr. Jerzy Czerwiński
CHEŁMŻA, One of oldest city of the Chełmiński region. It was the first capital of the Bishopric of chełmińskiego and notable events took place here. Today it is still possibile to find traces of these in the holy cathedral of Saint Trójcy, which is one of the most impressive gothic churches in Poland.
Its location at the lake and its antiques are some of the assets of Chełmża. A lively local network is providing services. It exists of the municipality, institutions, banks, the post, telecommunication networks, health services, police, fire guard and commercial networks a centre of local services.
Many sectors represented in the industry, which consists of construction work, the production of wood into furniture, accessories, window frames, artificial products and the manufacture of nutritives. The biggest and oldest plant is the sugar factory, which is one of the biggest plants of this type in Europe.
Tourism is well developed over the 300 hectare lake of Chełmżyńskim. There are three tourist roads going through Chełmża. They lead to the centre, where it is possible to visit the XIIth century church. The location of the city is in an arms length of Toruń, the city of Nicholas Copernicus. The closeness allows an excursion to the city, and to admire the rich gothic old town.
Contact:
URZĄD MIASTA (Municipality of Chełmża)
Burmistrz mgr Jerzy Czerwiński
ul. Hallera 2, 87 - 140 Chełmża
tel: + 48 (0-56) 675-22-91
fax: +48 (0-56) 675-21-22
burmistrz@chelmza.pl
Serdecznie Witamy
na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej
Powiatu Toruńskiego
Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej, na stronach Biuletynu Informacji Publicznej znajdziecie Państwo informacje publiczne dotyczące samorządu powiatowego - w szczególności o statusie prawnym powiatu, organizacji, przedmiocie działalności i kompetencjach, informacje o organach władzy i osobach sprawujących w nich funkcje i ich kompetencjach, strukturze własnościowej, majątku, a także dane o trybie działania władz i ich jednostek organizacyjnych, prowadzonych rejestrach, ewidencjach oraz wiele innych informacji publicznych, do których udostępnienia zostały zobowiązane organy władzy publicznej.
Zapraszamy także do odwiedzenia naszego serwisu powiatowego www.powiattorunski.pl. Można tu znaleźć wiele ciekawych informacji dotyczących naszego pięknego powiatu.
Starosta Toruński
Marek Olszewski
Dane do wystawienia faktury:
NABYWCA:
Powiat Toruński
NIP: 956-20-86-885
ODBIORCA:
Starostwo Powiatowe w Toruniu
ul. Towarowa 4-6
87-100 Toruń
KOMUNIKAT
w sprawie opłaty skarbowej
Od 1 stycznia 2007 r. wchodzi w życie nowa ustawa o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2015 roku, poz. 783 z późn. zm.) zgodnie z którą, przestają obowiązywać znaki opłaty skarbowej.
W związku z tym, uprzejmie informujemy mieszkańców Powiatu, że od 1 stycznia 2007 roku nie wnosi się opłat za pomocą znaków opłaty skarbowej.
Opłaty skarbowej - bez prowizji - można dokonywać:
1. w kasach organu podatkowego tj. w Urzędzie Miasta Torunia:
- przy ul. Grudziądzkiej 126 B (od godz. 8.00-17.00)
- przy ul. Batorego 38/40 (od godz. 8.00-17.00)
2. w placówkach Banku Millennium:
- przy ul. Rynek Staromiejski 5 (w godz. 10.00-18.00)
- przy ul. Rynek Nowomiejski 21 (w godz. 9.00-17.00)
- przy ul. Szosa Chełmińska 17 ( w godz. 8.00-18.00)
- przy ul. Łyskowskiego 8 (w godz. 8.00-18.00)
- przy ul. Wyszyńskiego 10a ( w godz. 10.00-18.00).
Od 1 stycznia 2007 r. wpłaty bezgotówkowe winny być kierowane na rachunek Urzędu Miasta w Banku Millennium nr 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799.
· unpolluted environment
· beautiful landscapes
· favourable location near the towns of Toruń (closest
proximity 7km) and Bydgoszcz (closest proximity 30km)
· full technical infrastructure
· well-developed social infrastructure
· excellent primary and high schools
· medical service of high standard (in Health Centre in Łubianka)
· varied programme of cultural, sporting and recreational entertainments offered by the Culture Centre in Łubianka
· reliable administrative service in the Commune Council Office
We want to encourage you to visit the commune of Łubianka, the place whose unique features, diversified landscapes, charm and allure reflect its high individuality.
Welcome to Chełmża's Municipality site
CHEŁMŻA, One of oldest city of the Chełmiński region. It was the first capital of the Bishopric of chełmińskiego and notable events took place here. Today it is still possibile to find traces of these in the holy cathedral of Saint Trójcy, which is one of the most impressive gothic churches in Poland.
Welcome to Chełmża's Municipality site
Mayor of Chełmża Mr. Jerzy Czerwiński
CHEŁMŻA, One of oldest city of the Chełmiński region. It was the first capital of the Bishopric of chełmińskiego and notable events took place here. Today it is still possibile to find traces of these in the holy cathedral of Saint Trójcy, which is one of the most impressive gothic churches in Poland.
Its location at the lake and its antiques are some of the assets of Chełmża. A lively local network is providing services. It exists of the municipality, institutions, banks, the post, telecommunication networks, health services, police, fire guard and commercial networks a centre of local services.
Many sectors represented in the industry, which consists of construction work, the production of wood into furniture, accessories, window frames, artificial products and the manufacture of nutritives. The biggest and oldest plant is the sugar factory, which is one of the biggest plants of this type in Europe.
Tourism is well developed over the 300 hectare lake of Chełmżyńskim. There are three tourist roads going through Chełmża. They lead to the centre, where it is possible to visit the XIIth century church. The location of the city is in an arms length of Toruń, the city of Nicholas Copernicus. The closeness allows an excursion to the city, and to admire the rich gothic old town.
Contact:
URZĄD MIASTA (Municipality of Chełmża)
Burmistrz mgr Jerzy Czerwiński
ul. Hallera 2, 87 - 140 Chełmża
tel: + 48 (0-56) 675-22-91
fax: +48 (0-56) 675-21-22
burmistrz@chelmza.pl
A bird view of Chełmża.
Podstawowymi aktami prawnymi regulującymi funkcjonowanie samorządu powiatowego są:
1. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r., która w rozdziale VII (art.163-172), a także w innych przepisach reguluje zagadnienia samorządu terytorialnego - a więc także powiatu.
2. Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.
3. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. - Kodeks wyborczy.
4. Ustawa z dnia 13 listopada 2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.
5. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych.
6. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
7. Ustawa z dnia 24 lipca 1998 r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej - w związku z reformą ustrojową państwa.
Status powiatu
1. Powiat jest jednostką zasadniczego podziału terytorialnego, której mieszkańcy tworzą z mocy prawa lokalną wspólnotę samorządową.
2. Powiat, zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Zadania te mają charakter zadań publicznych związanych z zaspokajaniem zbiorowych potrzeb społeczności powiatu.
3. Powiat jako podmiot zdecentralizowanej władzy publicznej wyposażony jest w samodzielność przy realizowaniu zadań publicznych. Samodzielność powiatu, zgodnie z art. 2 ust. 3 ustawy o samorządzie powiatowym podlega ochronie sądowej.
4. Powiat został wyposażony w osobowość prawną, własny majątek oraz środki finansowe, co uniezależnia go jako podmiot praw i obowiązków od innych podmiotów.
Representatives of the City
Mayor - mr. Jerzy Czerwiński
tel. 056 675-22-91 / 2
burmistrz@chelmza.pl
um@chelmza.pl
Mayor's deputy - mr. Mark Kuffel
tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 51
The secretary of City - mr. Janusz Wilczyński
tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 31
The treasurer of City - mrs. Krystyna Lulka
tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr.. 37
Organisational structure
1. Organisational Department
2. Department of Social and Civil Affairs
3. Department of Municipal Economy
4. Financial and Accountant Department
5. Department of Economics
6. Department of Legal Affairs
7. Municipal Guard
Organisational structure
1. Organisational Department tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 36
-Secretariate tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 30
-Frame tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 45
-The Office of Municipal Advisory tel. 056 675-22-91 int.nr 43
2. Department of Social and Civil Affairs tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 40
-The Register of Economic Activity tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 33
-The Office of Civil States tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 41
-Promotion, Culture, Sport tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 42 (promocjaum@post.pl)
-Civil Defence, Military Matters tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 44
-Identity Evidence tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 46
-Population Record tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 55
-Office of Accepting and Issuing Passports tel. 056 675-22-91 int.nr.55
3. Department of Municipal Economy tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 35 (gkmum@post.pl)
-Investments, Infrastructure tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 38
-Economic Territory, Convertion into Municipal Possessions. tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 47
-Planning of Spatial Building, Protection of Environment tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 48
-Additional Housing Affairs tel. 056 675-30-85
4. Financial and Accountant Department, tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 39
-Taxes tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 32
-Payments tel. 056 657-22-91 wew. 57
5. Department of Economics tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 34
6. Department of Legal Affairs tel. 056 675-22-91 / 2 int.nr. 40
7. Municipal Guard
ul. Hallera 19
tel. 056 675-22-05
The committees of Municipal Advisory:
1. Committee of planning, budget and the finances
2. Committee of social matters
3. Evaluation Committee
4. Committee of municipal economy
and socio-economic development
The committees of Municipal Advice:
The committee of planning, budget and finances
1. Malczyński Jarosław - chairman
2. Mikołajczyk Janusz - vice chairman
3. Kalinowski Janusz
4. Gajewski Jerzy
5. Szwugier Arkadiusz
6. Zieliński Zdzisław
Committee of social matters
1. Wierzbowski Marek – chairman
2. Nowacki Sławomir - vice chairman
3. Kuczka Franciszek
4. Mikołajczyk Janusz
5. Myszkowska Krystyna
6. Gajewski Jerzy
7. Polikowska Małgorzata
8. Szwugier Arkadiusz
Evaluation Committee
1. Władysiak Zbigniew – chairman
2. Zegarski Krzysztof - vice chairman
3. Szubrych Irena
4. Wierzbowski Marek
5. Malczyński Jarosław
Committee of municipal economy
and socio-economic development
1. Szubrych Irena – chairwoman
2. Zieliński Zdzisław - vice chairman
3. Nowacki Sławomir
4. Myszkowska Krystyna
5. Władysiak Zbigniew
6. Zegarski Krzysztof
7. Gajewski Jerzy
The councillors of the Municipal Advisory of Chełmży, term of office 2006 - 2010
The chairman of the Municipal Advisory:
Janusz Kalinowski
The Vice Chairman of the Municipal Advisory:
Małgorzata Polikowska
Councillors:
1. Gajewski Jerzy
2. Kalinowski Janusz
3. Kałużny Mariusz
4. Kuczka Franciszek
5. Malczyński Jarosław
6. Mikołajczyk Janusz
7. Myszkowska Krystyna
8. Nowacki Sławomir
9. Polikowska Małgorzata
10. Szubrych Irena
11. Szwugier Arkadiusz
12. Wierzbowski Marek
13. Władysiak Zbigniew
14. Zegarski Krzysztof
15. Zieliński Zdzisław
Na podstawie art. 8 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym organami powiatu są rada powiatu i zarząd powiatu.
Jeżeli chcecie wiedzieć więcej o organach władzy w powiecie toruńskim, wybierzcie którąś ze stron poniżej:
In the commune of Łubianka there are 2 high schools (in Łubianka and Brąchnowo) and 4 primary schools (in Łubianka, Pigża, Warszewice and Wybcz). The primary and high schools in Łubianka constitute Joint Schools in Łubianka.
Joint Schools in Łubianka
Headmaster - Jacek Żebrowski - tel. (0 56) 674 80 11
* high school - 8 classes with the average of 21 students in one class
* primary school - 12 classes with the average of 20 students in one class
* toilets
* canteen
* gym
* sports field with surface of artificial grass
* dentist’s office
* computer room
High school in Brąchnowo
Headmaster - Wojciech Piórkowski - tel. (0 56) 678 88 15
* 6 classes with the average of 22 in one class
* toilets
* computer room
* canteen and gym in construction
Szkoła Podstawowa w Pigży
Headmistress - Małgorzata Cieślik - tel. (0 56) 674 08 28
* 11 classes with the average of 18 students in one class
* toilets
* canteen
* gym
* educational and therapeutic class
Primary School in Warszewice
Headmaster - Krzysztof Kępski - tel. (0 56) 675 93 01
* 8 classes with the average of 15 students in one class
* toilets
Primary School in Wybcz
Headmistress - Bogusława Osak - tel. (0 56) 678 86 90
* 6 classes with the average of 14 students in one class
* toilets
History of Chełmża
Chełmża is situated in the Chełmno land.Because of the advantageous defensive location settlement of some kind has always been present here. Its first traces date back to the last period of the Stone Age (end of Palaeolith). About 10,000 BC groups of reindeer hunters of the so-called Świdrz Wielkie and Lzngbzcame cultures arrived. Considerably later, about 4500 BC the first farmers came to the Chełmno land. The people were of the culture of the engraved ribbon ceramics and their settlement in Chełmża has been discovered. They grew corn, bred cattle, fished and hunted.
In Chełmża and its surroundings traces of settlement of people of other cultures were found, such as the culture of funnel-shaped cups, the culture of the so-called Łużyce and Malbork-Wielbark. The last one is associated with the Goths who came from Scandinavia. Traces of Prussian tribes are also numerous. About the middle of the 7th centurz AD Slavic people of the Goplanie tribe started to come to the region. Under the rule of the first Piast rulers the majority of the Chełmno land, including the village of Łoza, which is currently the town of Chełmża, formed a part of the then established Chełmno castellany. After king Bolesław Krzywousty's death in 1138 and the division of Poland into provinces the Chełmno land, being part of Mazovia, was ruled by the king's son Bolesław IV Kędzierzawy. The attempted conquest of the pagan Prussian tribes in the neighbouring northern Mazovia and the Chełmno land and attempted by Polish rulers brought retaliating raids of the tribes which resulted in great damages for the Chełmno lands.
At the beginning of the 13th century the land came under the control of prince Konrad I Mazowiecki. At this time the Christianisation mission of the pagan Prussian tribes was initiated and run by the missionary Prussian bishop, Chrystian of the Cistercian order. In 1222 prince Konrad bestowed on the bishop numerous estates in the Chełmno area, including Łoza and other villages in the neighbourhood. Six years later, in 1228, in a document issued in Biecz, prince Konrad granted the Chełmno lands to the knights of the Order of the Virgin Mary's Hospital of the German House in Jerusalem. The bestowal concerned a ground of strictly determined limits. Settling the Knights of the Teutonic Order on the Chełmno land was meant as a military support for the Bishops Christianisation mission. But history took quite a different course. In the end the Teutonic Knights took over a considerable part of the Christian lands and in 1243 his missionary bishopric was divided into four dioceses including e.g. the Chełmno diocese. Towards the end of 1245 the Dominican Heidenryk became bishop of that diocese.
The first bishop of Chełmno chose the village Łoza as its residence. On 19th April 1246 the Teutonic Order's Grand Master officially handed over the bishop Heidenryk the due property, i.e. vast estates including Łoza, the lake and adjoining villages. Probably around this time Łoza received its new name, Culmense.
In 1251 it was for the first time chronicled as a city (civitas). In the second half of the 13th century, during the great uprisings of the Prussian tribes, Chełmża also suffered from the war operations. Skomand, chief of the Sudowie tribe, is known to have unsuccessfully besieged the town in 1263 when the diocese was ruled yet by bishop Heidenryk. In July of the same year Chełmża was plundered and partially burned by Henryk Monte, chief of the Nantang tribe. Skoman once again laid the town under siege in 1227 and once again he was unsuccessful. In 1286 the city was damaged by a fire but it considerably expanded during the upcoming years. However, the 15th century wars between Poland and the Teutonic order meant new disaster for the city.
After the battle of Grunwald in 1410 the Polish troops seized Chełmża for a short time. Chełmno bishop Arnold Stapil paid homage to king Władysław Jagiełło. In 1422 Chełmża was captured by troops of the king and was considerably damaged. As a result of the thirteen year war (1454-1466) the city was incorporated in the Polish Kingdom.
At the beginning of the 16th century advocates of the Reformation came to the region. The local Franciscan convent declined. In 1531 a great fire wrecked nearly all the buildings of the town. In 1625 the Franciscan order was once again brought to Chełmża. In 1621 and 1627 the Swedish king Zygmunt III Wasa accompanied by prince Władysław stayed in the city. The Swedish wars between 1655-1660 resulted in great damage for the city.
At the beginning of the 18th century the land of Chełmno saw marches of Saxon, Swedish and Russian armies and troops of the followers of Stanisław Leszczyński. It resulted in the decline of the town. Plague epidemics in 1708-1710 were the last straw. New wars (the 1733-1735 succession wars and the seven year wars from 1756 to 1763) meant successive marches and winter quarters for the troops currently operating in the area. In 1762 a great fire destroyed nearly all of the city.
As a result of the 1st partition of Poland on the 15th September 1772 Chełmża, inhabited then by 600 people, was incorporated in Prussia. As a result of this colonisation action and the flow of Evangelicals to the land 24 per cent of the population was protestant by the end of the 18th century. The Franciscan order was once again liquidated. During the Napolean wars of 1807-1815 Chełmża formed a part of the Warsaw Duchy.
In 1824 the diocese capital was moved from Chełmża to Pelplin. Since 1815 the status of the town was growing as it became a base of commerce and handicraft for the surrounding farmland of rather good soil. In 1831 it had 1200 inhabitants, in 1871 this number had risen to 3000.
During the Springtide of Nations in 1848 Polish patriotism revived which was reflected in the establishment of a circle of the Polish League and the publishing of the paper "Biedaczek" by Julian Prejs in 1849-1850, aimed at Polish readers.
In 1866 the Agricultural and Industrial Society was set up. In 1879 a regional court of justice was established in Chełmża. At the same time two banks and a new school arose in the city. It is also noteworthy that the Jews who constituted 8 per cent of the whole population of the town, built a synagogue in 1880. In 1882 works on a building a large sugar plant and a railway junction, meant for the transportation of beets to the plant, started. The population rapidly increased from 3400 in 1880 to 10,600 in 1910.
The year 1869 was special for the culture of Chełmża as then the still functioning church choir "Cecylia" was founded. It was then when a variety of societies arose. However, the outbreak of the First World War put a stop to the development of the city.
As a result of the long war, living conditions in the city considerably worsened. The year 1917 is notorious in the history of Chełmża as it was the time of numerous riots. Patriotic feelings revived and resulted in student demonstrations against the teaching in German. On 8 January 1919 Poles attacked a marching to Chełmża troop of Grenzschutz but were fought off because of the overwhelming enemy forces. In retaliation the Germans shot their cannons a few times, killing 7 people accidentally and then arrested alleged leaders of the attacks.
On the 21st January 1920, by force of the Versailles Treaty, Chełmża was included into Poland. Those inhabitants who opted for Germans were displaced (around 2000 people). As a result the total population comprised 98 per cent of Poles, 1,8 per cent of Germans and 0,2 per cent Jews. During the interbellum a further growth of the population was observed from 10,700 in 1921 to 13,000 in 1939.
Results of the crisis of 1929 were felt by the people of Chełmża through greater unemployment and lower wages. As far as leading political parties were concerned, the National Democratic Party prevailed in the city and, to somewhat a smaller extent, the socialist party led by Stanisław Nehring, MP. At that time the "Gazeta Chełmżyńska" and "Głos Chełmżyński" were issued.
Bronisław Kurzętkowski was mayor of the city from 1920 to 1933 and then was replaced on the office of Wiktor Barwicki in the years 1933-1939. Then, e.g. a park at Maja street 1 was set up, a chapel and a few houses for the unemployed were built. Possibilities of fighting unemployment of the municipal authorities however were greatly insufficient. Just before the outbreak of the war residents of the city were called to give a strong resistance to advancing Germans but the authorities hastily left Chełmża before enemy troops entered the gates. On 6th September 1939 German troops captured Chełmża. People hostile to the Germans were arrested.
Extermination of the Polish population started and because of this the majority of the local residents accepted the third or fourth group of "Volklista". As a result of the repressions the population number decreased from 13,000 to 10,000 in March 1945.
On January 24 1945 the Red Army seized Chełmża and repressions started once again, this time because of the supposed or actual collaboration with the Nazi's. Over 600 people were taken away to Siberia and most of them never returned. Russians also intended to take the sugar plant but a prompt intervention with the Soviet authorities prevented it.
A time of gradual development of the town started. In February 1946 Chełmża had 10,700 inhabitants, in 1980 already 15,000 and today it is inhabited by 15,500 residents.
Oświadczenia majątkowe.
Podstawę prawną oświadczenia o stanie majątkowym, zwanego „oświadczeniem majątkowym”, składanego przez radnych, członków zarządu powiatu, sekretarza powiatu, skarbnika powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, osób zarządzających i członków organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu starosty stanowi art. 25c ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.
Wzór formularza oświadczenia majątkowego określa Prezes Rady Ministrów w drodze rozporządzenia w sprawie określenia wzorów formularzy oświadczeń majątkowych radnego powiatu, członka zarządu powiatu (…).
Informacje zawarte w oświadczeniu są jawne, z wyłączeniem informacji dotyczących adresu zamieszkania składającego oświadczenie oraz miejsca położenia nieruchomości, stosownie do art. 25d ustawy o samorządzie powiatowym. Jawne informacje zawarte w oświadczeniach majątkowych są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej.
Na niniejszych stronach możecie Państwo zapoznać się ze Statutem Powiatu Toruńskiego (po wejściu na łącze u góry "Statut Powiatu"). Statut można pobrać w formacie pliku "pdf".
Na stronach tych umieszczone są również wszystkie uchwały Rady Powiatu jako pliki do pobrania. Uchwały pogrupowano rocznikami począwszy od 1998 roku, a więc od momentu utworzenia samorządu powiatowego. Jeśli chcemy szybko znaleźć konkretną uchwałę proponuję skorzystać z wyszukiwarki umieszczonej w górnym lewym rogu ekranu.
Ponadto na stronie tej zamieszczony jest wykaz aktów prawa miejscowego, wydanych przez Radę Powiatu Toruńskiego.
The Culture Centre in Łubianka has been successfully initiating, organising and supervising cultural and sporting events in the commune for many years
Many other institutions have their share in creating the cultural image of the region as well. The list includes: local councils, school sports clubs, primary and high schools, Country Societies, Fire Brigades and the Public Library in Łubianka. The commune is also a stage of a number of popular and sporting events, the most entertaining being:
- the International Indoor Hockey Tournament (launched in 1999)
- the Council Run in Łubianka in Long-distance Running Championships of self-governments of the Province of Kuyavia and Pomerania
- Toruń Marathon: Toruń – Łubianka – Toruń
- the Independence Run from Łubianka through Bierzgłowo, Zamek Bierzgłowski and Leszcz to Pigża, a part of the Marshal’s Grand Prix in Long-distance Running of the Province of Kuyavia and Pomerania.
Local residents specially cherish the Tournament of Villages of the commune of Łubianka organised here every year, the Family Picnic, the Family Sports Games, Sporting and Fire-fighting competitions, summer football matches and winter violleyball, basketball and table tennis games.
Starostwo Powiatowe w Toruniu
ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń
tel. +48 56 662-88-88
e-mail: starostwo@powiattorunski.pl
Godziny pracy Starostwa:
7:30-15:30 w poniedziałki, środy, czwartki
7:30-16:30 we wtorki
7:30-14:30 w piątki
INFORMACJA
dotycząca przyjmowania interesantów
w sprawach skarg i wniosków
w Starostwie Powiatowym w Toruniu
Rachunki bankowe
Rachunki bankowe Urzędu obsługuje Kujawsko - Dobrzyński Bank Spółdzielczy
STAROSTWO POWIATOWE W TORUNIU:
Opłaty za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielenie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dochody budżetowe z tytułu usług geodezyjnych)
38 9550 0003 2024 0201 1255 0007
Opłaty komunikacyjne, najem, czynsze itp. (Dochody budżetowe pozostałe)
76 9550 0003 2024 0201 1255 0002
Opłaty z tytułu wieczystego użytkowania gruntów (Dochody Skarbu Państwa)
92 9550 0003 2024 0201 1255 0005
Wadium
22 9550 0003 2024 0201 1255 0004
ZFŚS
81 9550 0003 2024 0201 1255 0009
Wydatki budżetowe
06 9550 0003 2024 0201 1255 0001
POWIAT TORUŃSKI:
Rachunek podstawowy budżetu Powiatu Toruńskiego
44 9550 0003 2024 0201 0694 0001
District and Municipal Public Library in Chełmża
Market 4 tel. 675-61-33
In the District and Municipal Public Library of Chełmża mr. Julian Preisa cooperates with similar institutions. The library has existed since 1946 and one should remember this is the largest institution in its kind. The library conducts reading activities as well as expositions. The Museum Room is part of the organisational structure of the Library and presents a permanent exposition concerning the history of Chełmża and its neighbourhoods. The Lounge of Exhibition is compromised in the Chełmża town hall. Here, art works of a wide artistic range of both Chełmża and other localities are presented. The Centre of Culture deals as well with the terrain of the organisation of cultural life in the city. It has been active since 1999 and was qualified to create and popularise mass culture in the City of Chełmża. The realisation of the tasks of the Centre of Culture follows forms of activity such as:
• sections of interests,
• own events,
• the realization of events and municipal ceremonies,
The organisation of the Centre of Culture is divided into the
• arts section
• musical section,
• vocal section,
The Centre of Culture also embodies a small internet cafe
In June 2002 an Information Point about the European Union was established
The library is the publisher of regional monthly " the Voice of Chełmża", which concerns current issues of the city the and its neighboring communes.
The Chełmża Company of Culture
Market 4, tel. 675-24-61
Located in the library building the Chełmża Company of Culture has been in function since 1968. Thanks to the initiative of its members the Company has since 1990 been publishing the “Chełmża Newspaper”. This links it back to the period before WWII when the newspaper was published under the same title.
To jest oficjalne oświadczenie o dostępności serwisu www.powiattorunski.pl:
Oświadczenie powstało w oparciu o dokument http://www.mimas.ceti.pl/dia/ i może być rozpowszechniane na analogicznych zasadach.
Sport and Tourism
Sports play an important role in the local activity of the city. In Chełmża seven sport clubs exist, which are:
1. The Tourists Sports Club "Textile Worker - Włókniarz”
Boulevard 1000 - the lecia, tel. / 056 / 675-20-93, / 056 / 675-35-07
kst_wlokniarz@poczta.onet.pl
Włókniarz has been established in 1999 and has two fields of activities during the summer, sailing and kayaking. Platforms and kayaks are present and serve kayak and sailor groups from different clubs as well as tourists arriving with their own equipment. A sub structure of Włókniarz is the Schoolboy Sport Club “Student”, which has accomplished successes in kayak polo in the country and the region.
2. “Rowing Company 1927 - Towarzystwo Wioślarskie 1927”
http://www.republika.pl/chtw/
Maja street 14
The rowing section functions for its own needs as well as for other clubs.
3. Soccer Club "Legia”
Maja street 18, tel. / 0-56 / 675-21-60)
4. Boxing Club "Drive On - Pogoń”
ul. Hallera 19
5. Modelling Club “Combat”
It takes place in Polish championships with models of airplanes, vehicles and ships.
6. The interschool Karate Club "Chełmża”
Practicing karate in the "Shotokan” style
7. The “Angling Wheels - Koła Wędkarskie”
Bł. Jute street 4 tel. 0-56 / 675-30-45 and / 0-56 / 675 20 51
The biking club is very active at the terrain of the city. The club unites bikers from the whole cities area.
The city furthermore provides two sport centers for exercising sports. These are
• Sports Hall "Spectecular" (Hallera street 19, tel. 0-56 / 675 65 93)
The sports hall is equipped with air-conditioning and rehabilitation. The Hall possesses equipment for handicapped persons as well. The playing field meets the requirements for all team sports.
• Municipal Stadium, Maja street 18, tel. (0-56) 675-36-55
The stadium provides the infrastructure for practicing athletics, and also a training plate and a shooting area.
Through the city run three tourist routes, which are possible to conduct on foot or by bicycle:
1. The yellow route runs through Papowo Bishop - Bielczyny - Chełmża. It has a total length of 10,4 km.
2. The blue route runs through Chełmża - Mirakowo - Stoneware clay - Gronowo - Whirl - Ciechocinek. It has a total length of 39,5 km.
3. The green route runs through Chełmża - Kitchen - Grodno - Kiełbasin - Kiełbasinek -Dźwierzno - Zelgno - Witkowo -Dziemiony - Stingy - Bielczyny Głuchowo - Nawra - Kończewice - Chełmża. Its total length consists of 44 km.
Click the map to view the routes.
Archidiakonka – The Lake
The Chełmża lake is called Archidiakonka and covers 299 hectare. Several sorts of fish exist in it, such as walleye, pike, perch, bream, roach and carp. Big carps and trout are the specialty of the lake.
These different sorts of fish make the lake attractive for fishery. At Archidiakonka one can take part in unique adventure fishing camps, which aim at catching big carps. One can obtain fishing permission at the Municipality's Polish Angling Relationship at Bł. Jute street 4, tel. 0-56 / 675-30-45 or 0-56 / 675 20 51.
The tourist attractiveness of Chełmża mainly lies in the value of the lake, which is the biggest in the Toruń district. The surface is about 299 ha and it stretches itself over a length of 6,100 m. It is approximately 27 meters deep and its water is recognised as being in the second class of cleanness.
The lake's sports centres are situated in the
• Excursion House at Tumska street 12, tel. 0-56 / 675 45 83 and at
• Municipal Beach "Secluded Spot", where one can hire swimming equipment.
Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym zawiera uregulowanie statusu powiatowych służb, inspekcji i straży.
Zadania służb, inspekcji i straży są zadaniami z zakresu administracji rządowej i jednostki te pomimo włączenia do powiatowej administracji zespolonej nie utraciły statusu jednostek administracji rządowej, tyle że zespolonej pod zwierzchnictwem starosty (art. 35 ust. 2 ustawy). Zwierzchnictwo starosty nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami nie ma charakteru służbowego a zakres zwierzchnictwa zawarty jest w ustawach dotyczących poszczególnych służb i inspekcji. Są to:
W myśl art. 33a ustawy kierownicy powiatowych służb, inspekcji i straży wykonują określone w ustawach zadania i kompetencje przy pomocy jednostek organizacyjnych - komend i inspektoratów - stanowiących ich aparat pomocniczy. Według art. 33a ust. 3 jednostki te, z wyjątkiem jednostek organizacyjnych Policji, są powiatowymi jednostkami budżetowymi w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych i wchodzą w skład powiatowej administracji zespolonej (art. 33b ustawy).
Na poziomie powiatu powiatową administrację zespoloną tworzą następujące służby, inspekcje i straże:
Ponadto funkcjonuje:
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna i Powiatowy Inspektorat Weterynarii obsługują zarówno Miasto Toruń jak i Powiat Toruński.
Public support for entrepreneurs
In December 2004, the commune council of Łubianka prepared a programme of extensive support for new investors. The local government promotes and encourages the employment of local residents in newly established firms (tax exemptions).
The support includes price reductions for municipal properties for economic purposes and exemptions from property taxes. The maximum tax exemption period is 15 years. The resolution on public support will come in force in January 2005.
Sites for investements
The commune of Łubianka offers for sale 3 plots in Pigża for economic purposes.
|
|||
Informacje kontaktowe |
Godziny przyjęć |
Jednostki |
Konta bankowe |
Starostwo Powiatowe w Toruniu ul. Towarowa 4-6 87-100 Toruń |
poniedziałek, |
Jednostka nr1 |
54 3434 4565 2343 4356 3456 2467 |
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowana ze środków Ministra Cyfryzacji
Tutaj znajdziecie Państwo informacje dotyczące zadań oraz zasad przyjmowania i załatwiania spraw należących do poszczególnych zakresów zadań komórek organizacyjnych Starostwa wynikających z przepisów prawa materialnego:
Zadania Powiatu zostały w sposób ogólny zdefiniowane w art. 4 ustawy o samorządzie powiatowym:
Art. 4. [Zadania powiatów]
1. Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie:
1) edukacji publicznej;
2) promocji i ochrony zdrowia;
3) pomocy społecznej;
3a) wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
4) polityki prorodzinnej;
5) wspierania osób niepełnosprawnych;
6) transportu zbiorowego i dróg publicznych;
7) kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
8) kultury fizycznej i turystyki;
9) geodezji, kartografii i katastru;
10) gospodarki nieruchomościami;
11) administracji architektoniczno-budowlanej;
12) gospodarki wodnej;
13) ochrony środowiska i przyrody;
14) rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego;
15) porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;
16) ochrony przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania powiatowego magazynu przeciwpowodziowego, przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska;
17) przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;
18) ochrony praw konsumenta;
19) utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych;
20) obronności;
21) promocji powiatu;
22) współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2018 r. poz. 450, 650, 723 i 1365 oraz z 2019 r. poz. 37);
23) działalności w zakresie telekomunikacji.
1a. (uchylony).
2. Do zadań publicznych powiatu należy również zapewnienie wykonywania określonych w ustawach zadań i kompetencji kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży.
3. Ustawy mogą określać inne zadania powiatu.
4. Ustawy mogą określać niektóre sprawy należące do zakresu działania powiatu jako zadania z zakresu administracji rządowej, wykonywane przez powiat.
5. Powiat na uzasadniony wniosek zainteresowanej gminy przekazuje jej zadania z zakresu swojej właściwości na warunkach ustalonych w porozumieniu.
6. Zadania powiatu nie mogą naruszać zakresu działania gmin.
tel 0 (prefix) 56 675 22 91
tel 0 (prefix) 56 675 22 92
fax 0 (prefix) 56 675 21 22
e-mail promocjaum@post.pl um@chelmza.pl
53. Mayor of City
51. From - To the Mayor of City
31. Secretary of City
30. Secretariat
36. Organisational Department
45. Frame
34. Economic Registration
43. Office of Municipal Advice
37. Treasurer of City
32. Accounting, Finances (Ms. Lewandowska, Mr. Siwek)
56. Accounting (Ms. Kwietniewska, Ms. Wilińska)
39. Taxes
57. Payments
40. Chief of Department of Social and Civil Affairs, the Legal Office
41. Office of Civil State
42. Promotion, Culture, Sport
44. Civil Defence, Military Matters
46. Identity Matters
55. Population Record
33. Record of Economic Activity
35. Chief of Department of Municipal Economy
38. Investments
47. Economic Territory, Convertion into Municipal Possessions
48. Planning of Spatial Building, Protection of Environment
LOCAL COUNCIL OFFICE
Aleja Jana Pawła II nr 8
87-152 Łubianka
tel. (0 56) 678 82 17, 678 82 18
fax (0 56) 678 82 19
Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej udostępnieniu podlega informacja publiczna, w szczególności o danych publicznych, w tym:
a) treść i postać dokumentów urzędowych, w szczególności:
Since 1997 the commune of Łubianka has been maintaining friendly contacts with the commune of Łososina Dolna in the Province of Podkarpacie. In June 2005 the communes signed a cooperation contract, which defined mutual responsibilities.
These include:
- sharing experience of running communal services
- youth exchange in summertime
- developing relationships between local assosiations, country societies and fire brigades departments
- promoting the regions
The ceremony of signing the agreement between the communes of Łososina Dolna and Łubianka - Mayors Stanisław Golonka (on the left) and Jerzy Zająkała.
Audyt wewnętrzny jest działalnością niezależną i obiektywną, której celem jest wspieranie kierownika jednostki w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej, w szczególności adekwatności, skuteczności i efektywności tej kontroli. Audyt wewnętrzny wykonuje czynności doradcze – jest to niezależna działalność mająca na celu usprawnienie organizacji.
Zadania Powiatu Toruńskiego wykonywane są przez Starostwo Powiatowe w Toruniu (w którego strukturze wyodrębniono 16 komórek organizacyjnych) oraz przez 14 powiatowych jednostek organizacyjnych.
Co roku na podstawie wyników analizy ryzyka, z uwzględnieniem priorytetów Starosty Toruńskiego i dostępnych zasobów osobowych, wyznacza się obszary działalności Powiatu Toruńskiego w których zostaną przeprowadzone działania w celu dostarczenia niezależnej i obiektywnej oceny kontroli zarządczej (zadania zapewniające), czynności doradcze oraz ocena sposobu wdrożenia i skuteczności zaleceń zrealizowanych przez audytowanego.
Audyt wewnętrzny przeprowadza się na podstawie rocznego planu audytu wewnętrznego. Z realizacji planu rocznego sporządzane jest sprawozdanie.
Dokumenty te publikujemy poniżej.
Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym, min. realizując opracowane na podstawie przepisów szczegółowych programy powiatowe, które prezentujemy powyżej.
Informacje ogólne
Budżet powiatu jest planem finansowym obejmującym dochody i wydatki powiatu. Jest uchwalany przez Radę Powiatu na rok kalendarzowy zwany dalej „rokiem budżetowym”.
Opracowanie i przedstawienie do uchwalenia projektu budżetu powiatu, a także inicjatywa w sprawie zmian tego budżetu, należą do wyłącznej kompetencji Zarządu Powiatu. Zarząd Powiatu przygotowuje i przedstawia Radzie Powiatu, nie później niż do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy, projekt budżetu uwzględniając zasady prawa budżetowego oraz ustalenia Rady Powiatu. Bez zgody Zarządu Powiatu, Rada Powiatu nie może wprowadzić w projekcie budżetu powiatu zmian powodujących zwiększenie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach lub zwiększenia planowanych dochodów bez jednoczesnego ustanowienia źródeł tych dochodów.
Rada Powiatu określa tryb prac nad projektem uchwały budżetowej, ustalając w szczególności:
Uchwała budżetowa powiatu powinna być uchwalona przed rozpoczęciem roku budżetowego. W przypadku nieuchwalenia budżetu w tym terminie, do czasu uchwalenia budżetu przez Radę Powiatu, nie później jednak niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego, podstawą gospodarki budżetowej jest projekt budżetu przedłożony Radzie Powiatu. W przypadku nieuchwalenia budżetu do dnia 31 stycznia roku budżetowego, Regionalna Izba Obrachunkowa ustala budżet powiatu najpóźniej do dnia 28 lutego roku budżetowego. Do dnia ustalenia budżetu przez Regionalną Izbę Obrachunkową podstawą gospodarki budżetowej jest projekt budżetu przygotowany przez Zarząd Powiatu. W przypadku, gdy dochody i wydatki państwa określa ustawa o prowizorium budżetowym, Rada Powiatu może uchwalić prowizorium budżetowe powiatu na okres objęty prowizorium budżetowym państwa.
Uchwałę budżetową powiatu lub uchwałę o prowizorium powiatu, Starosta przedkłada Regionalnej Izbie Obrachunkowej w ciągu 7 dni od dnia jej podjęcia.
Za prawidłowe wykonanie budżetu powiatu odpowiada Zarząd Powiatu.
Zarządowi Powiatu przysługuje wyłączne prawo:
Poniżej prezentujemy wykaz nieruchomości Powiatu Toruńskiego według stanu na 31 grudnia 2018 roku oraz wartość majątku rozpisaną na poszczególne pozycje, jak też w postaci wykresu.
Od marca 2005 r. ukazuje się bezpłatny miesięcznik samorządowy "Powiat Toruński". Początkowo wydawany był przez Starostwo Powiatowe w Toruniu raz na dwa miesiące w nakładzie 2.000 egzemplarzy. Od stycznia 2013 r. ukazuje się co miesiąc jako dodatek do bezpłatnej gazety regionu toruńskiego "Poza Toruń" w 30.000 egzemplarzy.
Kontakt do redakcji:
Starostwo Powiatowe w Toruniu ul. Towarowa 4-6 pokój 115, 87-100 Toruń tel. (56) 662-88-51, 52
e-mail: rzecznik@powiattorunski.pl. Na korespondencji prosimy umieścić dopisek: Miesięcznik "Powiat Toruński"
Zgodnie z nowelizacją przepisów (art. 30a ustawy o samorządzie powiatowym), zarząd będzie co roku do dnia 31 maja przedstawiał radzie raport o stanie powiatu. Raport obejmuje podsumowanie działalności zarządu powiatu w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady powiatu i budżetu obywatelskiego.
Rada Powiatu Toruńskiego rozpatrzy raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady powiatu w sprawie udzielenia lub nieudzielenia zarządowi absolutorium. Będzie on rozpatrywany w pierwszej kolejności.
Nad przedstawionym raportem o stanie powiatu przeprowadzona będzie debata, w której będą mogli zabrać głos radni powiatu, jak i mieszkańcy powiatu. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos, musi złożyć do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 300 osób. Zgłoszenie te składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przeprowadzona debata nad raportem o stanie powiatu.
Po zakończeniu debaty rada powiatu przeprowadza głosowanie nad udzieleniem zarządowi powiatu wotum zaufania. Uchwałę o udzieleniu zarządowi powiatu wotum zaufania rada powiatu podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady powiatu.
OBWIESZCZENIE STAROSTY TORUŃSKIEGO
z dnia 03 grudnia 2019 r.
o wydaniu decyzji
o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
Na podstawie art. 11f ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz.1474) – zwanej dalej ustawą oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.)
Zawiadamiam,
że dnia 03 grudnia 2019 r., została wydana decyzja znak: AB.6740.9.263.2019.BP o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi gminnej nr 101593C w miejscowości Czarne Błoto” w obrębie ewidencyjnym 0004 Czarne Błoto, gm. Zławieś Wielka.
Informuję, że strony niniejszego postępowania mogą zapoznać się z treścią decyzji w Starostwie Powiatowym w Toruniu, Wydział Architektury i Budownictwa, ul. Towarowa 4-6, (tel. 66 289 39) w godzinach pracy Urzędu.
Od decyzji służy odwołanie do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego za pośrednictwem Starosty Toruńskiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji przez wnioskodawcę lub zawiadomienia pozostałych stron o jej wydaniu. Zgodnie z art. 11f ust. 3 ustawy i z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.) zawiadomienie stron postępowania uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia poprzez obwieszczenie w Starostwie Powiatowym w Toruniu oraz w urzędach gmin właściwych ze względu na przebieg drogi, w urzędowych publikatorach teleinformatycznych – Biuletynie Informacji Publicznej tych urzędów, a także w prasie lokalnej.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania stronom przysługuje prawo do zrzeczenia się odwołania. Z dniem doręczenia Staroście Toruńskiemu oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, niniejsza decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Ponadto jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania niniejsza decyzja podlega wykonaniu przed terminem do wniesienia odwołania.
że dnia 03 grudnia 2019 r., została wydana decyzja znak: AB.6740.9.263.2019.BP o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi gminnej nr 101593C w miejscowości Czarne Błoto” w obrębie ewidencyjnym 0004 Czarne Błoto, gm. Zławieś Wielka
Informacja
o wynikach otwartego konkursu ofert
na powierzenie organizacji pozarządowej prowadzącej działalność pożytku publicznego
prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
w Powiecie Toruńskim na rok 2020
Zarząd Powiatu Toruńskiego w dniu 24 października 2019 roku ogłosił otwarty konkurs ofert na powierzenie organizacji pozarządowej prowadzącej działalność pożytku publicznego prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w Powiecie Toruńskim na rok 2020.
Przeznaczona na realizację zadania dotacja wynosi 120.120,00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy sto dwadzieścia złotych).
W określonym w konkursie terminie złożone zostały cztery oferty. Wszystkie spośród złożonych ofert spełniają wymagania formalne określone w ogłoszonym otwartym konkursie ofert.
Ocenie merytorycznej poddane zostały 4 oferty spełniające wymagania formalne.
W wyniku przeprowadzonego otwartego konkursu ofert, po dokonaniu oceny merytorycznej, wyłoniono dwie oferty złożone przez:
(~) Starosta Toruński
Marek Olszewski
Identyfikacja potencjalnych historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi
Realizując obowiązek wynikający z art. 101d ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz.U. 2019 r., poz. 1396 ze zm.), Starosta Toruński dokonuje identyfikacji potencjalnych historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi.
Przez historyczne zanieczyszczenie powierzchni ziemi rozumie się:
Rejestr historycznych zanieczyszczeń i rejestr bezpośrednich zagrożeń i szkód w środowisku, które wystąpiły na terenie kraju, jest prowadzony przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Prowadzenie i nadzorowanie spraw dotyczących działań remediacyjnych (naprawczych) powierzono Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska.
Starosta dokonuje identyfikacji potencjalnych historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi, poprzez:
Po przeprowadzeniu identyfikacji potencjalnych historycznych zanieczyszczeń, Starosta sporządza wykaz potencjalnych historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi, który następnie zostanie przekazany Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Bydgoszczy.
Artykuł 101e ust. 1 ustawy Prawo ochrony środowiska wprowadza obowiązek zgłaszania historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska przez władającego powierzchnią ziemi, który stwierdził takie zanieczyszczenie na terenie będącym w jego władaniu.
Każdy, kto stwierdził potencjalne historyczne zanieczyszczenie powierzchni ziemi na terenie powiatu toruńskiego, może zgłosić ten fakt Staroście Toruńskiemu.
Zakwalifikowanie gruntu do terenów o zanieczyszczonej powierzchni ziemi będzie miało istotne skutki dla władających powierzchnią ziemi (z obowiązkiem przeprowadzenia remediacji włącznie).
Rodzaje działalności mogących z dużym prawdopodobieństwem powodować historyczne zanieczyszczenie powierzchni ziemi, wraz ze wskazaniem przykładowych dla tych działalności zanieczyszczeń, określone zostały w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 1 września 2016 r. w sprawie sposobu prowadzenia oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi (Dz. U. z 2016 r., poz. 1395).
W zgłoszeniu należy wskazać następujące informacje:
Stosowne zgłoszenia o potencjalnych zanieczyszczeniach powierzchni ziemi prosimy przekazywać:
a) osobiście lub pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Toruniu, Wydział Środowiska, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń
b) pocztą elektroniczną na adres e-mail: starostwo@powiattorunski.pl
Do ww. zgłoszeń składanych w postaci elektronicznej dołącza się zeskanowane dokumenty lub dokumentację, o których mowa powyżej.
Starosta Toruński informuje, że w dniu 6 września 2019 r. wejdzie w życie Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2019 poz. 1579).
Ustawa powyższa przedłuża termin na złożenie wniosku o zmianę posiadanej decyzji w zakresie:
Jeżeli posiadacz odpadów nie złoży wniosku spełniającego wymagania ustawy nowelizującej w wyznaczonym terminie, wymienione powyżej decyzje wygasną z mocy prawa.
Protokół z przebiegu i wyników konsultacji
projektu Programu współpracy Powiatu Toruńskiego
z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami
prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2020
(~) Starosta Toruński
Marek Olszewski
Toruń, 13.11.2019 r.
Obwieszczenie Starosty Toruńskiego
z dnia 24.10.2019 roku
Na podstawie art. 114 ust. 3 i 4 w związku z art. 124a i 124 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 2204 ze zm.)
Starosta Toruński
zawiadamia o zamiarze wszczęcia postępowania administracyjnego
o wydanie decyzji w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości gruntowej o nieuregulowanym stanie prawnym, położonej w obrębie Czarnowo, gm. Zławieś Wielka, oznaczonej jako działka nr 311/5 o pow. 0,30 ha, zapisanej w księdze wieczystej TO1T/00012652/8, w której jako właściciel widnieje Skarb Państwa, a faktycznym właścicielem nieruchomości są spadkobiercy po nieżyjącej Zofii Tyburczy, w celu założenia i przeprowadzenia przewodów i urządzeń łączności publicznej tj. na przewieszenie na odcinku 48,4 m kabla światłowodowego typu ADSS na istniejącej podbudowie słupowej linii nN należącej do Energa Operator S.A. Szerokość pasa strefy kontrolowanej 3 m (po 1,5 m od osi infrastruktury telekomunikacyjnej).
W związku z powyższym wzywa się osoby, którym przysługują prawa rzeczowe do przedmiotowej nieruchomości, do zgłaszania się do Starostwa Powiatowego w Toruniu, Referatu Gospodarki Nieruchomościami – ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, parter, pok. nr 18, tel. (56) 662 88 94 – i udokumentowania swoich praw, w terminie 2 miesięcy od dnia ukazania się obwieszczenia.
Jeżeli w wyznaczonym terminie nie zgłoszą się osoby, którym przysługują prawa rzeczowe, zostanie wszczęte postępowanie w przedmiotowej sprawie.
Podanie do publicznego ogłoszenia następuje w drodze:
Informacja
o wszczęciu postępowania administracyjnego
w sprawie wpisania do rejestru zabytków
Kujawsko-Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków w Toruniu informuje, że zawiadomieniem z 22 sierpnia 2019 r., znak WUOZ.T.WRD.5140.1,12,2019.DH wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie wpisania do rejestru zabytków parku dworskiego w Głuchowie położonego na działkach nr: 228/2, 230/8, 272 i 213/3 w obrębie 0009 Głuchowo w miejscowości Głuchowo, gm. Chełmża, pow. toruński.
Pełna treść do pobrania poniżej.
Rozporządzenie Nr 3/2019 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 28 maja 2019 roku w sprawie zarządzenia odstrzału sanitarnego dzików na obszarze zagrożonym wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń na terenie powiatów aleksandrowskiego, brodnickiego, bydgoskiego, chełmińskiego, golubsko-dobrzyńskiego, grudziądzkiego, inowrocławskiego, lipnowskiego, mogileńskiego, nakielskiego, radziejowskiego, rypińskiego, sępoleńskiego, świeckiego, toruńskiego, tucholskiego, wąbrzeskiego, włocławskiego, żnińskiego – treść rozporządzenia do pobrania poniżej.
Głównym celem GEOPORTALU jest udostępnianie danych przestrzennych, które nie są płatne. Dlatego przeciętny klient urzędu nie musi się autoryzować (logować) w systemie - wystarczy kliknąć ikonę „portal mapowy”
Przy pomocy WebEWID Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami prezentuje:
Przy pomocy GEOPORTALU klient WGiGN może:
Po zalogowaniu do GEOPORTALU przez e-puap lub przez wcześniej założone konto można uzyskać dostęp do:
Portalu Geodety w którym jako Geodeta Uprawniony możesz:
Portalu Katastralnego, gdzie pracownicy urzędów gminnych i pozostałych wydziałów starostwa oraz wszystkich instytucji, które potrzebują wglądu do rejestrów publicznych ewidencji gruntów, budynków i lokali uzyskują narzędzia do:
Portalu Interesanta który przeznaczony jest do obsługi klientów zamawiających materiały i dokumenty (w postaci elektronicznej lub papierowej), na przykład:
Portalu Rzeczoznawcy dzięki któremu możesz uzyskać dostęp do transakcji zgromadzonych w naszej bazie, oraz przejrzeć akty notarialne związane z tymi transakcjami. Wgląd do transakcji mogą uzyskać wszyscy zainteresowani. Wgląd do aktów notarialnych jest dostępny wyłącznie dla rzeczoznawców majątkowych.
Na stronach działu "ZAMÓWIENIA PUBLICZNE" możesz uzyskać szczegółowe informacje o aktualnych ogłoszeniach zamówień publicznych.
W zależności od szukanych informacji wybierz odpowiedni link.
Nowelizacja ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych wprowadziła zasady, że nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze jest otwarty. W związku z tym, w celu zapewnienia otwartości i konkurencyjności, istnieje obowiązek upowszechniania ogłoszenia o naborze na wolne stanowiska pracy, listy kandydatów, którzy zgłosili się do tego naboru, jak również informacje o wyniku naboru.
Wymóg zamieszczenia powyższych informacji w BIP-ie nakłada wprowadzony do ustawy o dostępie do informacji publicznej przepis zawarty w art. 6 ust. 1 pkt 3 lit.g.
Dnia 5 sierpnia 2015 roku Sejm RP uchwalił ustawę o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, której celem jest zapewnienie obywatelom równego dostępu do nieodpłatnej pomocy prawnej na etapie przedsądowym.
W tym celu zawarliśmy porozumienia z większością gmin tak aby wskazać punkty darmowej pomocy prawnej w pobliżu osób jej potrzebujących, bez konieczności przyjazdu do Torunia na ul. Towarową. W wyznaczonych punktach nieodpłatnej pomocy prawnej udzielają adwokaci (Lubicz/Wlk. Nieszawka oraz Łubianka/Łysomice/Zławieś Wielka) i radcowie prawni (Chełmża oraz Obrowo/Czernikowo).
Harmonogram i adresy punktów nieodpłatnej pomocy prawnej
w 2019 roku
dostępne są w pliku PDF do pobrania poniżej lub po najechaniu myszką na wybraną przez siebie gminę z listy:
Problemy rodzinne, zdrowotne, pedagogiczne czy zawodowe często przenikają się nawzajem i wymagają wielu konsultacji i współpracy kilku instytucji. Właśnie dla osób, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej prezentujemy poniżej listę instytucji w których można szukać nieodpłatnej pomocy i wsparcia.
Lista jednostek ułożona jest według poszczególnych dziedzin życia i warto się z nią zapoznać, bo jeśli nie my, to może ktoś z naszego otoczenia potrzebuje pomocy.
Od początku 2019 roku z nieodpłatnej pomocy prawnej oraz z nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może skorzystać każda osoba, której nie stać na uzyskanie odpłatnej porady – warunkiem uzyskania nieodpłatnej pomocy jest złożenie stosownego oświadczenia.
Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie. Jednakże osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu oraz osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą uzyskać nieodpłatne porady również za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (telefon, internet), przez zorganizowanie wizyty w miejscu wyposażonym w urządzenie ułatwiające porozumiewanie się lub w miejscu, w którym zapewnia się możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego. W szczególnych sytuacjach możliwe jest zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania. Wniosek o umożliwienie udzielenia porady poza lokalem należy złożyć do Starosty Toruńskiego uzasadniając swoją sytuację. Do wniosku należy dołączyć oświadczenie o braku możliwości poniesienia kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.
Poradnictwo obywatelskie w 2019 roku jest wprowadzane stopniowo, w coraz większej liczbie punktów w kraju tak, aby docelowo było świadczone w wymiarze jednej czwartej wszystkich dyżurów w każdym powiecie.
Poradnictwo obywatelskie obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu. W zakres poradnictwa obywatelskiego może wchodzić również nieodpłatna mediacja.
Nieodpłatna mediacja w roku 2019 jest świadczona w wybranych lokalizacjach, natomiast od roku 2020 będzie już dostępna w każdym punkcie. Nieodpłatna mediacja może być prowadzona pomiędzy stronami dążącymi do polubownego rozwiązania sporu. Stroną inicjującą przeprowadzenie nieodpłatnej mediacji może być wyłącznie osoba uprawniona. Nieodpłatną mediację prowadzi mediator.
Edukacja prawna, to zgodnie z ustawą działania zmierzające do zwiększenia świadomości prawnej społeczeństwa.
Od dnia 1 stycznia 2019 roku zadania te są realizowane przez organizacje pozarządowe w ramach umowy na prowadzenie punktu poradniczego. Jednocześnie (niezależnie od działań podejmowanych przez organizacje pozarządowe) również inne organy administracji publicznej, realizując pozostające w ich właściwości zadania z zakresu edukacji prawnej społeczeństwa, mają możliwość podejmowania działań edukacyjnych, czego przykładem jest prowadzenie edukacji prawnej skierowanej do młodzieży. Ministerstwo Sprawiedliwości na swojej stronie opublikowało podręczniki, w których rodzina Poprawnych i ich błyskotliwy pies Paragraf starają się ułatwić czytelnikom zrozumienie przepisów prawa z którymi spotykają się w codziennym życiu:
"Przychodzi uczeń do prawnika – część dla młodzieży gimnazjalnej"
"Przychodzi uczeń do prawnika – część dla młodzieży licealnej”
Artykuł prasowy przybliżający cel i specyfikę usługi nieodpłatnej pomocy prawnej ukazał się w miesięczniku Powiat Toruński (nr 12/2015) oraz w NOWOŚCIACH z 28 listopada 2015. Chętnych zapraszamy do lektury załączonych poniżej przedruków artykułów.
Biuro Rzeczy Znalezionych
w Starostwie Powiatowym w Toruniu
w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich
ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, I piętro, pok. 100
tel. (56) 662 88 06
e-mail: org@powiattorunski.pl
Godziny pracy biura (w godzinach urzędowania Starostwa):
- poniedziałek, środa, czwartek - od godz. 7.30 do 15.30
- wtorek - od godz. 7.30 do 16.30
- piątek - od godz. 7.30 do 14.30
Biuro Rzeczy Znalezionych działa w oparciu o:
Na podstawie wyżej cytowanych przepisów, do Biura oddaje się rzeczy znalezione na terenie powiatu toruńskiego albo rzeczy znalezione przez mieszkańca powiatu toruńskiego. Szczegółowy tryb postępowania przedstawia Karta informacyjna SP-134 pn.: "Zawiadomienie o znalezieniu rzeczy znalezionej".
Jednocześnie informuje się, że do Biura Rzeczy Znalezionych przyjmowane są rzeczy, których szacunkowa wartość przekracza 100 zł, chyba że jest to rzecz o wartości historycznej, naukowej lub artystycznej.
Uwaga:
Biuro nie przyjmuje rzeczy znalezionych na terenie Miasta Torunia i przez mieszkańców zamieszkałych w Toruniu. Toruń jest miastem na prawach powiatu i organem właściwym jest Prezydent Miasta.
Osoby poszukujące zagubionych rzeczy winny się również skontaktować z najbliższym komisariatem Policji lub Strażą Miejską, a w przypadku zgubienia przedmiotów w budynku publicznym, innym budynku lub pomieszczeniu otwartym dla publiczności albo środku transportu publicznego - z właściwym zarządcą (np. MZK w Toruniu, zarządcą centrum handlowego, kina, sali koncertowej, itp.).
Rzeczy znalezione przechowywane są w Biurze przez okres dwóch lat od ich znalezienia lub przez rok od wezwania osoby uprawnionej do ich odbioru.
Podstawą wydania rzeczy z depozytu jest okazanie dokumentu tożsamości, okazanie dokumentu potwierdzającego własność lub określenie cech charakterystycznych rzeczy a także przybliżenie miejsca zagubienia przedmiotu.
ZESTAWIENIE WYNIKÓW GŁOSOWANIA I PODZIAŁU MANDATÓW
INFORMACJA
Powiatowej Komisji Wyborczej w Toruniu
powołanej w celu przeprowadzenia wyborów do rad powiatów
zarządzonych na dzień 21 października 2018 r.
o składzie, siedzibie i dyżurach do dnia głosowania
Lp. |
Imię i nazwisko |
Funkcja |
1. |
Wojciech Modrzyński |
Przewodniczący Komisji |
2. |
Natalia Ewa Żochowska |
Zastępca Przewodniczącego Komisji |
3. |
Joanna Magdalena Bejgier |
Członek |
4. |
Bronisława Duszyńska |
Członek |
5. |
Alicja Gajewska |
Członek |
6. |
Kinga Kłopotek-Nowakowska |
Członek |
7. |
Jacek Krężelewski |
Członek |
8. |
Lidia Ptaszyńska |
Członek |
9. |
Marlena Fladrowska |
Członek |
10. |
Anna Trokowska |
Członek |
Lp. |
Data |
Godziny dyżurów |
Nazwisko i imię członka PKW |
1. |
17-10-2018 (śr.) |
godz. 11.00-13.00 |
Natalia Ewa Żochowska |
2. |
18-10-2018 (czw.) |
godz. 11.00-13.00 |
Natalia Ewa Żochowska |
3. |
19-10-2018 (pt.) |
godz. 12.00-14.30 |
Natalia Ewa Żochowska |
4. |
20-10-2018 (sob.) |
godz. 10.00-13.00 |
Joanna Magdalena Bejgier |
godz. 10.00-13.00 |
Alicja Gajewska |
||
godz. 10.00-13.00 |
Natalia Ewa Żochowska |
Lp. |
Data |
Godziny dyżurów |
Nazwisko i imię członka PKW |
1. |
21-10-2018 (nd.) |
godz. 7.00-9.00 |
Lidia Ptaszyńska |
2. |
21-10-2018 (nd.) |
godz. 9.00-11.00 |
Bronisława Duszyńska |
3. |
21-10-2018 (nd.) |
godz. 11.00-13.00 |
Marlena Fladrowska |
4. |
21-10-2018 (nd.) |
godz. 13.00-15.00 |
Anna Trokowska |
5. |
21-10-2018 (nd.) |
godz. 15.00-17.00 |
Kinga Kłopotek-Nowakowska |
6. |
21-10-2018 (nd.) |
godz. 17.00-19.00 |
Krężelewski Jacek |
7. |
21-10-2018 (nd.) |
godz. 19.00-21.00 |
Modrzyński Wojciech |
8. |
21-10-2018 (nd.) |
od godz. 21.00 |
Cała Komisja |
Przewodniczący
Powiatowej Komisji Wyborczej
w Toruniu
/-/ Wojciech Modrzyński
INFORMACJA
KOMISARZA WYBORCZEGO W TORUNIU I
z dnia 6 kwietnia 2018 r.
Na podstawie § 3 ust.1 uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 5 lutego 2018 r. w sprawie określenia właściwości terytorialnej i rzeczowej komisarzy wyborczych oraz ich siedzib, a także trybu pracy komisarzy wyborczych podaje się do publicznej wiadomości następujące informacje:
I. Uchwałą Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 26 marca 2018 r. w sprawie powołania komisarzy wyborczych na Komisarza Wyborczego w Toruniu I został powołany: Kazimierz Edward Klugiewicz.
II. Właściwość terytorialna Komisarza Wyborczego w Toruniu I obejmuje obszary powiatów:
chełmiński, golubsko-dobrzyński, toruński oraz miasto na prawach powiatu: Toruń.
III. Adres siedziby Komisarza Wyborczego w Toruniu I:
Delegatura Krajowego Biura Wyborczego w Toruniu,
ul. Plac Teatralny 2 (budynek Urzędu Marszałkowskiego) 87-100 Toruń
Tel: 56 62 18 540, 56 62 18 377, Fax. 56 622 85 47
IV. Godziny dyżurów: piątek - godz. 10:00 - 11:00
Komisarz Wyborczy
w Toruniu I
(-) Kazimierz Klugiewicz
I. ZASADY I TRYB SKŁADANIA PETYCJI
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Petycję może złożyć osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną lub grupa tych podmiotów.
Petycję można złożyć w interesie publicznym, własnym albo podmiotu trzeciego za jego zgodą.
O tym, czy pismo jest petycją, decyduje treść żądania, a nie jego forma zewnętrzna.
Petycja powinna zawierać:
Petycja może zawierać zgodę na ujawnienie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Toruniu, danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu trzeciego w interesie którego petycja jest wnoszona.
Petycję pozostawia się bez rozpatrzenia, jeżeli nie zawiera:
Petycja składana w interesie podmiotu trzeciego powinna zawierać imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej tego podmiotu. Do wniesionej petycji należy dołączyć zgodę wyrażoną przez podmiot trzeci na złożenie petycji w jego interesie.
Pracownik starostwa niezwłocznie po otrzymaniu petycji zamieszcza w rejestrze petycji prowadzonym w Biuletynie Informacji Publicznej skan petycji, datę jej złożenia oraz w przypadku wyrażenia zgody – imię i nazwisko albo nazwę podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, w interesie którego petycja jest składana.
Informacja na stronie BIP jest na bieżąco aktualizowana o dane dotyczące przebiegu postępowania, w szczególności dotyczące zasięganych opinii, przewidywanego terminu oraz sposobu załatwienia petycji.
Podmiot rozpatrujący petycję zawiadamia podmiot wnoszący petycję o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz na stronach internetowych podczas bieżącej aktualizacji zamieszczonego tam scanu petycji.
Petycja w sprawie już rozpatrzonej nie zawierająca nowych faktów lub dowodów może zostać pozostawiona bez rozpatrzenia.
O pozostawieniu petycji bez rozpatrzenia należy niezwłocznie poinformować wnoszącego petycję, z równoczesnym przekazaniem informacji o sposobie załatwienia już zgłoszonej petycji.
Jeżeli w ciągu miesiąca od otrzymania petycji składane będą przez różnych nadawców dalsze petycje dotyczące tej samej sprawy (petycja wielokrotna), petycje te rozpatruje się łącznie.
W przypadku petycji wielokrotnych pracownik starostwa ogłasza w Biuletynie Informacji Publicznej okres oczekiwania na dalsze petycje. Okres ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące, licząc od dnia ogłoszenia. Termin rozpatrzenia petycji wielokrotnej liczy się od dnia upływu okresu, o którym mowa w zdaniu poprzednim.
Sposób załatwienia petycji wielokrotnej ogłasza się wyłącznie w Biuletynie Informacji Publicznej.
Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.
II. FORMA SKŁADANIA PETYCJI
Petycje mogą być wnoszone:
1) w formie pisemnej:
2) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej wysyłając:
Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów – przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję.
Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
III. OPŁATY
Petycje nie podlegają opłacie.
IV. TERMIN ROZPATRZENIA PETYCJI
Petycja rozpatrywana jest bez zbędnej zwłoki przez Radę Powiatu Toruńskiego, nie później jednak niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.
W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających rozpatrzenie petycji w wyznaczonym terminie ulega on przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 3 miesięcy, licząc od upływu terminu wcześniej wyznaczonego.
W przypadku gdy Rada Powiatu Toruńskiego nie jest organem właściwym do rozpatrzenia petycji przekazuje ją niezwłocznie właściwemu podmiotowi, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, zawiadamiając równocześnie o tym wnoszącego petycję.
V. INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuję, iż:
1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Starosta Toruński z siedzibą w Toruniu ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, dane kontaktowe Administratora danych: tel.: 56 6628800, e-mail: starostwo@powiattorunski.pl,
2. Inspektorem Ochrony Danych jest Sekretarz Powiatu, Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, dane kontaktowe Inspektora: tel. 56 6628888 e-mail: iod@powiattorunski.pl,
3. Możesz kontaktować się z nami w następujący sposób: listownie (na adres Administratora), e-mailowo i telefonicznie (podane w punkcie 1 i 2).
4. Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrywania petycji, na podstawie art. 4 ust. 2, art. 5 ust. 1 i art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach;
5. Podanie Twoich danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
6. Odbiorcami Twoich danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
7. Twoje dane osobowe przetwarzane będą przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych ( Dz. U. 2011, Nr 14, poz. 67 zm.: Dz. U. z 2011 r. Nr 27, poz. 140) a następnie zostaną usunięte.
8. Posiadasz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania.
9. Przysługuje Ci skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
10. Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
VI. PODSTAWA PRAWNA
Wersje elektroniczne
1 stycznia 2010 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 10 września 2009 r. o zmianie ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2009 r. Nr 190, poz. 1473), której celem jest wprowadzenie do obrotu prawnego elektronicznych dzienników urzędowych (Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego) prezentowanych na stronach internetowych Rządowego Centrum Legislacji www.rcl.gov.pl . Stały się one autentycznym źródłem prawa.
Pod menu "BIP JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH POWIATU" wypisane są wszystkie jednostki Powiatu Toruńskiego. Poza Powiatowym Urzędem Pracy, który ma własny BIP, pozostałe jednostki korzystają z publikowania informacji w Biuletynie Starostwa. Proszę o wybranie nazwy jednostki na pasku po lewej stronie aby wejść do Biuletynu danej jednostki.